Ruhsatlı binalar için ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren; ruhsat bilgilerini inşaatın bitim tarihini, tapu kaydını, adresini, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, arsa paylarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren ve Belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimince düzenlenen bir belgedir.
Site |
Toplukonut Site |
İskan raporu almak için inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediyeye başvurmalıdır. Başvuruyu alan Yapı Kullanma İzni teknik elemanları binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını yerinde kontrol ederek saptar. Binanın herhangi bir teknik eksikliği yoksa mak sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak MESKİ, TEDAŞ, TÜRK Telekomünikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, elektrik, telefon, sığınak, yangın, asansör tesisatları ile ilgili teknik raporlarla, yapının fenni sorumlusundan yapının kontrolü altında ruhsat ve eki projesine uygun olarak yapıldığına dair noter onaylı taahhütnameyi. Yapı kullanma İzni Amirliğine vermesi istenir. Teknik raporlarla taahhütname verildikten sonra yapı için Genel İskan Raporu düzenlenir.
Yapı Kullanma İzni Nasıl Alınır?
Genel iskan raporu düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye Fen İşleri Müdürlüğüne başvurarak yapı kullanma izni harçlarını emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyerek ve vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabilir. Yapı kullanma izni ile ilgili kuruluşlara başvurarak su, elektrik ve telefon abonelikleri de yaptırılabilir.
Önemli Uyarı Notu : Yapı kullanma izni olmayan yapılar bina ve binadaki bağımsız bölümlere su, elektrik ve telefon bağlantısı yapılamaz.
Yapı Kullanma İzin Belgesi (İskan Raporu ) İçin İstenilen Belgeler Nelerdir?
Not : Farklı belediyelerin birimleride farklı olabilir.
1- Yapı ruhsatının yenilenmesi (yapı ruhsatı süresi dolan binalar için yapı ruhsatı süresi ruhsat tarihinden 5 yıl geçerlidir)
2- Toprak vizesi (İmar ve Şehircilik Müd.Yapı Denetim Birimi)
3- Temel vizesi (İmar ve Şehircilik Müd.Yol Kotu Birimi)
4- Isı yalıtım vizesi (1985 yılından sonraki yapılan binalardan) (İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Statik Birimi )
5- Asansör ruhsatı(bina asansörlüyse imar ve şehircilik md. statik birimi)
6- Çevre tanzim yazısı (İmar ve Şehircilik Müdürlüğü İskan Birimi )
7- Vizeli kanal ruhsatı ( aski genel müdürlüğü)
8- İşgaliye yazısı (Çankaya Belediyesi Hesap İşleri Müdürlüğü Gelirler Birimi)
9- Çankaya belediyesi hesap işleri müdürlüğü emlak ve çevre temizlik gelir şube müdürlüğünden alınmış emlak vergisi borcu olmadığına dair belge
10- Doğal gaz yazısı (EGO Genel Müd.)
11- Binanın 13 x 18 ebadında 2 ön 2 arka cephe fotoğrafları
12- SSK Kurumuna prim borcu bulunmadığını belirten yazı(SSK Ankara Sigorta Müdürlüğü-Ulucanlar)
13- Bağlı bulunduğu Telekom Müdürlüğünden alınan ankastre uygunluk onay yazısı (01.09.1998 tarihinden sonra mimari proje onaylatanlardan)
14- Mimari proje onayı 01.01.2000’den sonraki binalarda yapı kullanma izin belgesi verilmesi aşamasında Çankaya kaymakamlığından sığınak uygunluk raporu
15- Yapı Deneticileri Taahhüt Raporunun getirilmesi.
16- Yangın söndürme ve algılama projesi olan binalar ile yangın güvenlik holü bulunan binalardan Ankara Büyükşehir Belediyesi itfaiye daire başkanlığından uygunluk yazısı ( 01.01.2003 tarihinden sonra projesi olan binalardan )
17- Yapı Denetim son makbuzu (yapı denetimli binalardan)
18- Röleveli aplikasyon krokisi ( yol kotu biriminden)
19- Vergi ilişik kesme belgesi (veraset ve harçlar vergi dairesinden-Çankırı Cad.Ulus)
20- Ankara Büyükşehir Belediyesi Trafik Daire Başkanlığı Numarataj Şube Müdürlüğünden adres belirtilen yazı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder